Cerrar

Long Tail (Val)

Model de Negoci

El concepte de model "Long Tail" (Cola llarga) és un termini encunyat, en l'any 2004, per Chris Anderson, editor de la revista Wired i referent en innovació a escala mundial. Fins eixe moment, el mercat basava el seu èxit en grans vendes d'uns pocs productes: uns pocs es repartien el pastís i deixaven unes poquetes molletes.


Amazon (que serà l'exemple de llenç de Model de Negoci que desenvoluparem en aquesta fitxa) fa tot el contrari: apostar per les molletes. És a dir, per un model de negoci que es basa a vendre molt poc de molts productes. Actualment, el 80% dels ingressos d'Amazon provenen d'eixa multitud de productes minoritaris.


Els models Long Tail consisteixen a vendre menys de més, vendre menys quantitat d'un producte d'un ampli dossier de productes. Vendre menys volum però de més productes suposa un baix coste d'inventari i robustes plataformes amb productes de nínxol disponibles als compradors interessats.


A més, el concepte general que tenim d'Amazon com a "supermercat digital" no engloba tot el seu model. Fa pocs mesos va comprar la cadena de supermercat “Healthy” més gran dels Estats Units, té un dels més grans serveis de servidors cloud a escala mundial (Amazon Web Services), una xarxa de col·laboradors certificats en tots els països del món, un dels sistemes logístics més eficients que existeixen (FBA) i que permet serveis com "Prime", servei de TV en Streaming, "Prime Video", produccions pròpies de pel·lícules, documentals i series i actualment està treballant en el desenvolupament i posicionament de més de 150 marques pròpies de tota mena de productes (bellesa, roba, tecnologia...).

....

Descàrrega l'arxiu per a obtindre tota la informació sobre aquest model de negoci.

 
Visitas: 4.304  Descargas: 138

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO