Cerrar

En marxa el Pla d'Internacionalització de l'Economia Social

Un acord dirigit a empreses que estiguen en fases incipients d'iniciar un procés d'internacionalització

Amb el Primer Fòrum d'Internacionalització de l'Economia Social, celebrat a Múrcia, s'ha posat en marxa el Pla d'Internacionalització de l'Economia Social organitzat pel Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social, la Cambra de Comerç d'Espanya i la Confederació Empresarial Espanyola de l'Economia Social (CEPES), amb la participació de la Confederació Espanyola de Cooperatives de Treball Associat (COCETA) i les societats laborals agrupades en CONFESAL.

El pla s'articula a través de tres tipus d'actuacions: fòrums dirigits principalment a Cooperatives i Societats Laborals per explicar els avantatges de la internacionalització de l'Economia Social; informes individualitzats amb recomanacions de millora, identificació de factors d'èxit i anàlisi de mercats d'oportunitat (150 informes); i plans d'Internacionalització personalitzats, amb assessorament directe d'experts a les empreses que els sol•liciten (40 Plans).

Les entitats d'Economia Social, formada majoritàriament per cooperatives, donen feina a més de 2,2 milions de persones, el 12,5 per cent de la població ocupada a Espanya. Es tracta, a més, d'ocupació estable, amb un 80 per cent de contractes indefinits, com és el cas de les cooperatives; no excloent, amb 128.000 empleats amb discapacitat o en risc d'exclusió; i més resilient davant la crisi, amb una destrucció d'ocupació 6 punts inferior a la de la resta de fórmules empresarials.

Durant l’acte, la ministra d'Ocupació i Seguretat Social en funcions, Fátima Báñez, ha definit l'Economia Social espanyola com "l'ànima de la nostra economia", destacant el seu caràcter de model d'èxit en el marc europeu. També ha destacat el paper de l'economia social a la recuperació "que, a nivell nacional, està experimentant l'ocupació, que ha aconseguit la creació d'1.200.000 llocs de treball dels més de 3 milions que es van perdre durant la crisi".

En el fòrum hi han participat també, entre altres, el president de Múrcia, Pedro Antonio Sánchez; el president de COCETA i CEPES, Juan Antonio Pedreño; el president de la Cambra de Comerç de Múrcia, Pedro García-Balibrea; i el director Internacional de la Cambra de Comerç d'Espanya, Alfredo Bonet.

Pedreño ha assenyalat que "encara que nombroses empreses de l'Economia Social ja tenen una clara presència en mercats internacionals i fins i tot lideren sectors d'activitat a nivell europeu o internacional, aquest acord és important perquè es dirigirà a empreses que estiguen en fases incipients d'iniciar un procés d'internacionalització".

Per la seua banda, el director Internacional de la Cambra de Comerç d'Espanya, Alfredo Bonet, ha destacat que la institució posarà al servei de les empreses de l'Economia Social la seua experiència en l'àmbit de la internacionalització mitjançant "informes individualitzats i plans personalitzats amb què els tècnics de les Cambres els ajudaran a identificar factors d'èxit, anàlisi dels mercats d'oportunitat, situació dels seus possibles competidors o recomanacions de millora".

Punxar per veure el Pla d'Internacionalització de l'Economia Social complet.

3.146 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO