Cerrar

es | val   

Quin és el propòsit de marca en màrqueting?

La importància estratègica de posseir una marca que marca

Sinaia Marketing, S.L.

Sinaia Marketing, S.L.

Publicado el jueves, 14 de julio de 2016 a las 14:18

Mostrar ampliado

marca

Marcas que marcan

Mostrar ampliado

Marcas que marcan

Marques que marquen

Marques que marquen

El branding és fonamental en el desenvolupament estratègic d’una empresa o organització; és el cor i l’ànima per tal d’arribar al consumidor d’una manera eficaç i sense complexos. En este article parlem d’una part d’ell: el propòsit de marca.

Què és el propòsit de marca?

De manera concisa i en un primer apropament, podrem definir el propòsit de marca quan una marca té perfectament definida una orientació per la qual lluitar.

No estem parlant de tindre un bon eslògan, cosa que podria orientar-se cap a la promesa de marca, sinó de com transcendir. La millor manera de construir un propòsit de marca és responent conscienciosament esta pregunta: perquè està la marca en el mercat?

El propòsit de marca respon el perquè

Resulta fonamental diferenciar bé entre una causa concreta i un propòsit. La causa pot aparéixer dins dels nostres processos de màrqueting a curt termini, com a repte concret en alguna campanya, però el propòsit significa una cosa molt important: alt nivell de compromís a llarg termini.

No hem d’oblidar que per tal de construir un bon propòsit de marca, tota l'organització ha de estar-hi involucrada, és a dir, és fonament treballar l'«endomàrqueting».

Propòsits hi ha molts i poden estar orientats cap a diverses facetes, des de millorar les condicions mediambientals d’algun lloc fins a millorar les condicions socials d’un altre, per exemple; la clau està en concretar i no en generalitzar. Concretar en accions enfocades a complir amb el propòsit de llarg termini i demostrar de forma contínua al target de la marca que el compromís es fa tangible de forma clara.

És bo comunicar periòdicament els avanços i aconseguiments en els enfocaments estratègics referits al nostre propòsit de marca. Sempre amb intel·ligència, triant els moments idonis, sense saturar publicitàriament amb això però deixant molt clar que l’esforç té resultats.

Plantejar un propòsit de marca vertader i dur-lo a terme ajuda moltísim a definir el camí, i és una font de motivació constant per aconseguir les metes marcades.

Autors:

Francisco Torreblanca - www.franciscotorreblanca.es

Paco Lorente - www.pacolorente.es

6.421 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO