Cerrar

es | val   

10 aspectes a considerar en les nostres campanyes d’email-marketing

Una campanya d’email-marketing legal requereix la presa en consideració d’alguns aspectes importants.

José Manuel Sanz

José Manuel Sanz

Publicado el domingo, 16 de octubre de 2016 a las 18:45

Mostrar ampliado

José Manuel Sanz

José Manuel Sanz

A l'hora de fer conéixer els nostres servicis o productes, un dels mitjans més utilitzats és l'enviament de correus electrònics a una base de dades d'usuaris o potencials clients.

No obstant això, esta activitat pot ser causa de múltiples problemes, ja que estes comunicacions transgredeixen el previst en la Llei Orgànica de Protecció de Dades i la Llei de Servicis de la Societat de la Informació i el Comerç Electrònic.

Revisarem ara alguns aspectes importants a l’hora de plantejar-nos la realització d’accions d’email-marketing:

  1. El correu electrònic és una dada personal.
  2. Si és una dada personal, hem de tindre consentiment per a tractar-lo.
  3. L’usuari podrà lliurement i en qualsevol moment deixar de rebre comunicacions.
  4. Cal informar prèviament a l’hora de l’arreplegada de les dades qui som, què farem amb la informació i on poden exercir els drets els propietaris d'estes dades personals.
  5. Prèviament haurem d’haver declarat davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades que disposarem d’un fitxer de dades personals.
  6. Si la informació l’hem recopilada de les telefonades fonts accessibles al públic, tenim l’obligació d’informar l’usuari d’on hem tret la informació i, a més, concedir un termini de trenta dies per obtindre el consentiment per poder fer ús d'esta informació.
  7. Una pàgina web no està considerada font accessible al públic per la LOPD i, per tant, no podem recopilar informació d’ella per fer enviaments publicitaris.
  8. Si les dades s'han obtingut prèviament a partir d’una relació professional/comercial, estes es poden utilitzar en els nostres enviaments mantenint sempre les mateixes garanties cap als usuaris en el tractament de les seues dades.
  9. En les comunicacions s’ha d’incloure clarament la identificació del remitent, com així ho recull l’article 20 de la Llei de Servicis de la Societat de la Informació i el Comerç Electrònic.
  10. La LSSICE recull també al seu article 21 que «Queda prohibit l'enviament de comunicacions publicitàries o promocionals per correu electrònic o un altre mitjà de comunicació electrònica equivalent que prèviament no s'hagen sol·licitat o expressament autoritzat pels destinataris d'elles». Més clar, impossible: si no hi ha consentiment, no pot haver-hi comunicació.

Com hem vist, iniciar una campanya d’email-marketing no és tan simple com enviar uns cents de correus electrònics. A banda del missatge, el qual mereix tractament individualitzat, és fonamental que l’origen de les dades que gestionarem siga totalment legal per poder garantir l'èxit de la campanya i no incórrer així en sancions.

4.645 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO