Cerrar

es | val   

L’atenció al client com a factor diferencial

La qualitat en l’atenció al client i la nostra implicació en ell són factors diferenciadors davant la competència.

José Manuel Sanz

José Manuel Sanz

Publicado el domingo, 20 de noviembre de 2016 a las 17:16

Mostrar ampliado

José Manuel Sanz

José Manuel Sanz

Un valor diferencial fonamental entre nosaltres i la nostra competència que el client pot distingir per damunt de qualsevol altre és l'atenció que percep durant el desenvolupament del projecte.

Un client satisfet podrà expandir la nostra marca i serà sens dubte el nostre millor ambaixador, però un client que haja quedat descontent amb el nostre producte o els nostres servicis té a la seua disposició multitud de canals per a mostrar públicament el seu descontentament amb nosaltres i provocar-nos una crisi que suposa un impacte negatiu en la nostra imatge.

La relació amb el client s'ha de mimar de forma contínua i en tots els processos d'esta relació:

  • En la presa de contacte com a potencial client, mitjançant mitjans no invasius per a contactar amb ell.
  • Oferint una informació veraç quan aconseguim seure amb ell per tal de transmetre-li la nostra oferta. No crear unes expectatives que no podem complir.
  • Quan puguem presentar la nostra oferta de servicis o productes, esta ha d'estar ajustada al que s'ha pactat, sense desviacions dels costos o els servicis oferits.
  • Si tanquem el projecte, els terminis d'entrega o d’execució de servicis s'han de respectar de manera escrupolosa.
  • Si en la realització del servici o l’entrega del producte es produeixen incidències de qualsevol tipus, el client ha de ser conscient d'elles i s’han de quedar registrades.
  • El servici postvenda ha de poder garantir tindre informació de la satisfacció del client quant al nostre acompliment. Les enquestes de qualitat del servici o la petició de recomanacions constitueixen un mètode molt senzill per tal de valorar la sensació que hem deixat en el client.

Com podem comprovar, estes premisses són simplement sentit comú, i posar-les en pràctica és realment una cosa senzilla. Només hem de pensar en com ens sentim nosaltres com a clients quan contractem un servici.

Com en molts altres aspectes, l’empatia és una eina fonamental a l'hora de gestionar una empresa.

6.695 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO