Cerrar

es | val   

Sense repte no hi ha camí

On està la teua estratègia?

Pablo Adán

Pablo Adán

Publicado el sábado, 25 de marzo de 2017 a las 12:35

És possible que hages sentit parlar de marca personal, i que penses que és un concepte estàtic, de moda, interessant però absent d'interés i valor. Intentaré demostrar-te el contrari.

Si comencem pel principi, tots disposem d'una identitat pròpia, personal i intransferible, única i, per tant, diferent a la resta en ella mateixa.

Però també disposem, vulguem o no, d’una marca personal. I és així des del moment en què en relacionar-nos, deixem una empremta en la resta, un efecte, una imatge. Perquè marca personal és allò que la resta pensa de tu.

El procés d’ajustament, de contrast d'este efecte amb la nostra realitat i els nostres valors personals i professionals es construeix a través del personal branding, i pren forma en la nostra proposta de valor: què fem, quin valor aportem i en què ens diferenciem.

Quan arribem a este punt, les persones configuren la seua estratègia personal, de vegades coincident amb la de professional, tot i que no sempre: on vull arribar, qui és el meu públic objectiu (aquell al que desitge o he de convèncer), com he d'arribar fins a ells i mitjançant quins missatges i canals.

I per descomptat sabràs que sol no hi podràs arribar. Perquè has de generar confiança, eixa connexió màgica que aconsegueix que les persones concedisquen i compartisquen amb unes altres part de la seua capacitat, el seu propi valor o el de la seua empresa; eixa perspectiva de relació futura.

La generació de confiança és un cercle que uneix prestigi (el que he aconseguit), actitud (com em comporte) i reputació (la validació de la resta de les persones cap a mi i el meu treball). La reputació és precisament l’efecte de la teua marca personal; és allò que la resta de persones diu de tu.

Per això falta un ingredient: la teua xarxa de contactes i relacions. Com major siga la capacitat social, major potencial de generar reputació positiva tindràs i, per tant, confiança a majors entorns.

Per tot això i per moltes coses més, el concepte de marca personal ha de posar-se en acció i cal configurar al voltant d'ella una estratègia encaminada a aconseguir uns objectius.

Quan l’objectiu està clar i l’estratègia preparada, has de comprometre’t amb ella per tal d’aconseguir-la. És en este moment quan la teua meta es converteix en un repte. I pots estar segur que així augmentaràs exponencialment la teua probabilitat d'èxit.

De tot això i de moltes coses més vam parlar en la jornada El Repte del passat 23 de març.

Pablo Adán

Auto El Reto, estrategia personal para tiempos de incertidumbre. Més ací

Responsable màrqueting i expansió en Equipo Humano.

6.892 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO