Quin és el propòsit de marca en màrqueting?
La importància estratègica de posseir una marca que marca
Publicado el jueves, 14 de julio de 2016 a las 14:18
Marques que marquen
El branding és fonamental en el desenvolupament estratègic d’una empresa o organització; és el cor i l’ànima per tal d’arribar al consumidor d’una manera eficaç i sense complexos. En este article parlem d’una part d’ell: el propòsit de marca.
Què és el propòsit de marca?
De manera concisa i en un primer apropament, podrem definir el propòsit de marca quan una marca té perfectament definida una orientació per la qual lluitar.
No estem parlant de tindre un bon eslògan, cosa que podria orientar-se cap a la promesa de marca, sinó de com transcendir. La millor manera de construir un propòsit de marca és responent conscienciosament esta pregunta: perquè està la marca en el mercat?
El propòsit de marca respon el perquè
Resulta fonamental diferenciar bé entre una causa concreta i un propòsit. La causa pot aparéixer dins dels nostres processos de màrqueting a curt termini, com a repte concret en alguna campanya, però el propòsit significa una cosa molt important: alt nivell de compromís a llarg termini.
No hem d’oblidar que per tal de construir un bon propòsit de marca, tota l'organització ha de estar-hi involucrada, és a dir, és fonament treballar l'«endomàrqueting».
Propòsits hi ha molts i poden estar orientats cap a diverses facetes, des de millorar les condicions mediambientals d’algun lloc fins a millorar les condicions socials d’un altre, per exemple; la clau està en concretar i no en generalitzar. Concretar en accions enfocades a complir amb el propòsit de llarg termini i demostrar de forma contínua al target de la marca que el compromís es fa tangible de forma clara.
És bo comunicar periòdicament els avanços i aconseguiments en els enfocaments estratègics referits al nostre propòsit de marca. Sempre amb intel·ligència, triant els moments idonis, sense saturar publicitàriament amb això però deixant molt clar que l’esforç té resultats.
Plantejar un propòsit de marca vertader i dur-lo a terme ajuda moltísim a definir el camí, i és una font de motivació constant per aconseguir les metes marcades.
Autors:
Francisco Torreblanca - www.franciscotorreblanca.es
Paco Lorente - www.pacolorente.es
14/07/2016 14:18 | pacolosa