Cerrar

es | val   

Organic Boosting, la startup que multiplica les vendes de productors ‘bio’ valencians a supermercats de tot el món

a

La plataforma tecnològica treballa amb uns 80 productors ecològics locals i ha multiplicat per quatre les seues referències en dos anys

Las Naves

Las Naves

Publicado el jueves, 01 de abril de 2021 a las 09:54

La creixent demanda de productes ecològics i ‘bio’ ha disparat l'expansió de Organic Boosting, startup que ofereix una plataforma de exportación digital i automatitzada de productes ecológicos, especialitzada en marques orgánicas. En dos anys, ha formalitzat acords amb prop de 80 productors locals i ha multiplicat per quatre les seues referències -fins a superar les 1.100- i les vendes gestionades. La plataforma canalitza aquesta oferta cap a supermercats de tot el món, amb especial implantació al Nord d'Àfrica i Orient Pròxim.

"Tots els indicadors són positius; estem augmentant la facturació i el nombre de proveïdors i de supermercats clients. Esperem tancar enguany amb nous acords, sobretot en la Comunitat Valenciana -que centra més del 90% dels productors totals-, i entre 1.500 i 1.700 referències. A més, comptem amb una marca pròpia, 'Nature Product', dirigida, sobretot, al consumidor de països àrabs i que ja té 35 referències. En tots els casos, garantim que es compleixen tots els estàndards i certificacions exigits als productes orgànics", explica Borja Valero, fundador i CEO de la foodtech, que forma part dels 15 projectes impulsats per l'acceleradora pública d'innovació social de Las Naves, Col·lab.

L'empresa compta, així mateix, amb alguns clients a Europa i ha signat els seus primers acords a Llatinoamèrica -a Guatemala-, regió en la qual vol reforçar el seu posicionament en els pròxims mesos.

Obertura de nous mercats internacionals

Malgrat el complex context de l'últim any, per impacte de la pandèmia de coronavirus, "els nostres processos d'exportació de productes orgànics i bio han mantingut la seua evolució, amb presència en països com Emirats Àrabs, Bahrain, l'Aràbia Saudita, Kuwait, el Marroc o Israel. No obstant això, alguns projectes que teníem, com la nostra introducció a Amèrica Llatina, s'han retardat", detalla el responsable del projecte.

Valero explica que el projecte va nàixer amb l'objectiu de "democratitzar el consum de productes orgánicos i convertir-los en un dret, no en un luxe", eliminant intermediaris entre el productor i el punt de venda. "D'aquesta manera, el preu per al consumidor final es pot reduir entre un 10% i un 20%", apunta.

Per a aconseguir-ho, ofereix un servei global, a través de l'app Contenedor Builder. "Es tracta d'un 'All in One' del món Bio, on els supermercats poden trobar un ampli catàleg de productes Bio i un servei complet d'exportació, que es gestiona de manera intuïtiva i senzilla. És com un marketplace gegant", apunta Valero.

Cobertura durant tot el procés d'exportació

Inclou des de la realització de la compra directament amb el productor, a la tramitació de tota la documentació necessària per a la seua exportació, l'emmagatzematge dels palets de mercaderies a les temperatures necessàries per a la seua conservació, i el transport al port de destinació triada pel supermercat-client.

D'aquesta manera, s'aconsegueixen, entre altres avantatges, "estalviar diners i temps; minimitzar els errors d'exportació; organitzar i facilitar la composició de palets; maximitzar l'eficiència de palets i contenidors; facilitar el procés duaner, i organitzar tota informació en un únic punt. Tramitar un període internacional, que pots costar hores o dies, amb la nostra plataforma es pot realitzar en uns minuts. Tot això ens ajuda a ser competitius enfront dels productors d'altres països, com Alemanya, França o Itàlia”, relata.

Valero detalla que el tipus de producte demandat en cadascun dels països de destinació varia en funció del perfil del consumidor, les normes de seguretat alimentària i les tendències de consum i polítiques mediambientals, entre altres factors. Per a respondre a aquestes diferents circunstacias, Organic Boosting compta amb un ampli catàleg de productes, en constant ampliació. Actualment, compta amb més de 1.100 referències, en 28 categories -englobades en quatre grans línies: productes comestibles; de neteja de la llar; de cura personal i cosmètica, i per a mascotes-.

Fuente original del contenido:

Las Naves  

5
807 visitas

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para ofrecerte una mejor experiencia y servicio.
Al continuar con la navegación consideramos que aceptas su uso y nuestra política de cookies.

Aceptar