Cerrar

es | val   

Investigació de Mercats «Do It Yourself»

Bases per a fer-ho tu mateix(a)

Publicado por RamonF
miércoles, 24 de junio de 2015 a las 08:47

Conéixer el mercat i els clients als quals et dirigeixes és imprescindible per tal d’augmentar l'efectivitat i reduir els riscos d’equivocar-te.

Si et planteges per primera vegada realitzar un Estudi de Mercat per al teu negoci, la tendència inicial sol ser freqüentment elaborar un qüestionari de 200 preguntes amb les quals vulgues esbrinar-ho tot. És comprensible que si ets un promotor o una promotora novell, o un empresari o una empresària que entra per primera vegada en un sector, sigues conscient que tens molt per conéixer, i això és positiu.

No obstant això, són recomanables sempre dos passos previs:

Fes una llista amb les coses que t’agradaria esbrinar i prioritza. És a dir, defineix quines són més rellevants i quines ho són menys, així com quines necessites amb major urgència i quines poden esperar.

Ara toca decidir com obtindre esta informació:

Preguntes els teus familiars i amics a través de WhatsApp, Facebook o similars?

Fas un qüestionari i ixes al carrer amb la tauleta o una carpeta a la mà a preguntar?

Busseges per Internet per veure si hi ha informació que puga servir-te?

Busques gent que sàpiga del tipus de negoci que vols muntar i els preguntes?

T’apuntes a xerrades i conferències de persones que sàpiguen del teu negoci?

Mires el que fan altres empreses similars?

Fas compra simulada?

Observes el que fan els teus potencials clients?

Esta decisió dependrà del teu pressupost, de les característiques del mercat, del tipus d’informació que necessites, de les teues habilitats, del temps de què disposes, etc.

Probablement podràs obtindre part de la informació que busques a través de la combinació d'estos i altres mètodes, de manera que ja pots donar-te per satisfet: deixes aparcat el qüestionari interminable, fomentes les relacions personals i, a més, aprens.

Però clar, tot no és buscar informació, sinó que cal recopilar-la de manera sistemàtica i estructurada. Com? Llapis i paper, processadors de text, fulls de càlcul, bases de dades o allò amb què estigues còmode, et permeta treballar ràpid i, sobretot, et facilite explotar la informació, analitzar-la i extraure conclusions.

Per descomptat, una cosa és que tingues molta informació i una altra és que la informació obtinguda siga «bona» o «útil» i que les conclusions extretes siguen correctes. Si tres de cada quatre amics teus diuen que els agrada el teu producte, no significa més que això: que a la majoria de persones del teu entorn tal volta li agrade (o el que és el mateix: que no només t’agrada a tu). El que no has de fer és pensar que, basant-te en estos resultats, el 75 % de les persones a les quals els oferisques el teu producte el compraran. En este cas, és important convidar el teu ego a anar-se’n a fer la sesta mentre tu treballes.

 

Article escrit per Ramón Ferrandis. Director Àrea Econòmic-Financera de CEEI València.

5.702 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO