Cerrar

es | val   

La Reindustrialització, una necessitat

Article publicat a la columna «Planteamientos» del suplement dominical de Levante EMV

Publicado por Jesus
viernes, 10 de julio de 2015 a las 12:06

Partint de la base que les economies més industrials són les que generen major riquesa i llocs de treball més duradors, és prioritari realitzar una forta aposta pels Sectors Industrials de la Comunitat Valenciana mitjançant una estratègia en la qual la iniciativa pública i la iniciativa privada estiguen en completa sintonia.

Si volem aconseguir un creixement econòmic sostenible, de major valor afegit, augmentar la productivitat, incrementar la R+D+i, generar ocupació de qualitat amb millors salaris, etc., només ho podem fer mitjançant activitats productives, que són les que aporten un major percentatge del nostre PIB. L’objectiu ha de ser que les empreses guanyen en grandària, cosa que els permetrà invertir en R+D+i, desenvolupar estratègies de creixement i professionalitzar els seus directius, per tal de créixer en els tan competitius mercats internacionals.

Tot i que tenim sectors industrials tradicionals com ara el de l'Hàbitat (ceràmica, moble, tèxtil-llar, il·luminació), la Moda (tèxtil-confecció, calcer, complements) o el Joguet, en els quals hi continua havent múltiples oportunitats, hem de plantejar-nos desenvolupar el disseny i les parts de la cadena de producció que aporten major valor afegit, així com la millor logística possible amb clientes i proveïdors.

Però no hem d’oblidar que també, amb major o menor desenvolupament, tenim altres molts sectors susceptibles d'importants millores i creixements, com per exemple les manufactures industrials, l'automòbil, els productes químics, els materials de construcció, l'energia, aigua i medi ambient, la biotecnologia i els materials avançats, les TIC i els servicis de transport i logística, sense oblidar els servicis avançats complementaris (consultories, enginyeries, publicitat, informàtica...).

Per tal de facilitar i poder aconseguir l’objectiu que ens plantegem, és necessari que a Espanya tinguem una energia que no siga més cara que la dels competidors, suports fiscals i econòmics per a la tecnologia i l’exportació, un sistema de seguretat jurídica que no espante els inversors, etc. I quant a la nostra Comunitat, les inversions consisteixen en una sèrie d’infraestructures estratègies com ara el Corredor Mediterrani, els ports... A més d'un finançament autonòmic just i suficient.

Una quantificació dels objectius per a l’any 2020 seria que l’aportació del VAB industrial al PIB de la CV fóra del 20 %, que la inversió empresarial en R+D+i respecte del PIB supere el 2 % i que la taxa de cobertura comercial exterior es mantinga per damunt del 120 %.

En resum, cal que ens plantegem d'una banda la Reindustrialització, entesa com al creixement i enfortiment de les indústries tradicionals i la resta de sectors comentats, i d'altra banda l'Emprenedoria Industrial, mitjançant la generació i el desenvolupament de noves activitats innovadores d’alt valor afegit. Per això, desenvolupar la reindustrialització de la CV és construir el nostre futur.

>> Article de Jesús Casanova publicat a Levante EMV

5.057 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO