Com fer un pla de social media per a la teua empresa
Agencia Idea Marketing y Consultoría
Publicado el lunes, 03 de octubre de 2016 a las 10:26
Moltes persones recorren a una agència de màrqueting a València per sol·licitar un pla de social media, però no saben exactament què significa això. En realitat, es tracta d'un element fonamental de qualsevol estratègia de comunicació en línea, de manera que és molt important que es dissenye correctament. Per això, és fonamental que l’elaboren professionals d’una agència de màrqueting digital.
Si acudeixes a professionals experts del màrqueting a València, podràs disposar d’un elaborat pla de social media que et permetrà definir la nostra presència a les xarxes socials i, per tant, optimitzar-la al màxim.
Per què serveix un pla de social media?
Elaborar un pla de social media et permet organitzar la nostra presència a les xarxes socials i fer ús d’elles amb una via de comunicació en línea amb els clients de l'empresa, sempre convertint-les en els protagonistes de la interrelació i cercant la manera més adequada de satisfer les seues necessitats.
No podem oblidar que les xarxes socials són omnipresents en la nostra vida diària i que la majoria d’usuaris ens demana una comunicació contínua a través d’elles, especialment els més joves. Les noves generacions de clients entenen la connexió a través de les xarxes socials com a una cosa indispensable, i les empreses amb les quals es relacionen han de posar-se a la seua altura.
La creació d’un pla de social media
Quan acudim a una consultoria de màrqueting digital per encarregar un pla de social media, estem demanant molt més que saber en quines xarxes socials publicarem informació sobre la nostra empresa.
Per tal d’establir esta estratègia és molt important tindre tota la informació sobre l’empresa, ja que és l’única manera de poder encertar realment amb les recomanacions de presència en les xarxes socials.
Per tant, el primer pas per a la creació d'un pla de social media és l'elaboració d'un briefing, gràcies al qual aconseguirem definir les característiques del negoci que ens interessa valorar en un pla de comunicació. Entre les preguntes que cal contestar per elaborar el briefing destaquen:
La descripció del producte
El mercat potencial
L’època de comercialització
La possible venda en línia
La proposta de valor del producte
Igualment, és indispensable que coneguem bé el públic objectiu al qual volem dirigir-nos, de manera que haurem de preguntar-nos per:
Les seues necessitats
El seu comportament en Internet
Les seues pors davant del consum d’un producte de les nostres característiques
El seu país de procedència i, per tant, el seu idioma
Tenint en compte tot això, és hora d’analitzar més a fons les possibilitats de la nostra empresa a la Xarxa i de relacionar-les amb les de la competència, fent una anàlisi dels següents factors:
Accions en línea realitzades fins ara
Presència en línia de la marca
Què fa la competència en l’àmbit en línia: paraules clau, oferta de servicis, canals...
Fins a quin punt representa una amenaça la competència
VÍDEO
Solución marketing online, agencia idea marketing & consultoría. Agencia marketing digital Valencia from Juan Carlos Muñoz Garrigues
Com estructurar un pla de social media?
Una vegada analitzada tota la informació d’un briefing, una consultoria de màrqueting elabora el pla de social media seguint 10 passos fonamentals:
Objectius
Els objectius d’este tipus de pla han de ser la combinació dels mateixos de l’empresa amb els quals hàgem pogut detectar en la realització del briefing. Així per exemple, l’objectiu de l’empresa pot ser la consecució de més beneficis, i a nivell de social media, podem intentar incentivar el desig entre els nostres usuaris i la freqüència de compra.
Estratègies
En funció dels objectius plantejats, establirem una sèrie d’estratègies que ens ajudaran a aconseguir-los. Algunes de les més habituals són les de promoció i vendes, atracció o captació de leads.
Accions
Ja saben què necessitem fer, de manera que ara és el moment de dissenyar accions concretes que ens permeten dur a terme l’estratègia triada durant un temps concret, com per exemple ofertes, concursos o creació de landings específiques.
Canals
Triar el canal on estarem presents com a empresa passa per tindre en compte tres variables bàsiques: les xarxes a les quals es mou el client, les accions planificades i les característiques del producte que comercialitzem.
Planificació de canals
Quan ja hàgem triat el canal adequat per al nostre plan de social media, cal que estructurem el tipus d’accions que durem a terme, amb quina freqüència i el to que usarem per dirigir-nos als nostres clients.
Ferramentes
Saber si el nostre pla de social media està funcionant passa per establir les KPI que mesuren el rendiment dels processos que estem duent a terme.
Personal
Si realment volem aconseguir resultats positius, comptar amb professionals especialitzats per a cada àrea d'un pla de social media és fonamental.
Crisi de reputació
No podem obviar les possibilitats que en un moment concret es produïsca una situació difícil per al nostre producte o la nostra marca. Tindre planificada amb antelació la nostra reacció ens ajudarà a fer-la front amb garanties.
Pressupost
Tot i que siga l’últim pas de la llista, este és igual de fonamental que els anteriors. Hem de conéixer els recursos de l’empresa i quina inversió necessita el pla de social media perquè realment ens funcione.
Agència Marketing Digital Valencia
03/10/2016 10:26 | juancarlosagenciaidea