El món dels esdeveniments és apassionant
Vols organitzar un esdeveniment d’èxit?
Publicado el martes, 14 de junio de 2016 a las 15:48
En esta etapa de canvis constants, sorgiment de noves professions i empreses i sectors que fa deu anys no hauríem ni imaginat, estic convençuda que per tal de crear, innovar i créixer, l'aprenentatge resulta essencial en els àmbits que t'agraden, t'aporten, t'interessen o simplement domines, però l'aprenentatge continu és vital per a millorar, adaptar-se a eixos canvis i treballar per intentar fer-te un referent en la teua professió.
Els professionals ja ens hem adonat (o almenys així ho pense jo) que els canvis sorgeixen contínuament, són una cosa diària, no es planegen i apareixen del no-res, i que saber adaptar-se als canvis és un requisit indispensable per a sobreviure davant dels nostres competidors.
En la meua opinió, el protocol empresarial i la gestió d’esdeveniments és un àmbit professional que s'ha reinventat, adaptat i, en certa forma, ressorgit com a una cosa senzillament necessària per a les empreses, és un àmbit professional amb molt de futur per davant i un nínxol de mercat molt ampli i divers.
En primer lloc, si ens centrem en el món de l'empresa, podem abastar des de l'assessorament a professionals, empreses, entitats i institucions per a, d’una banda, millorar la seua comunicació interna gràcies a l’organització d’esdeveniments interns en l’empresa, i d'altra, l'organització d'esdeveniments externs com a presentacions de llançament de nous productes, l'obertura de noves botigues i línies de negoci, esdeveniments de trobades amb clients per a escoltar necessitats, adaptar-se a ells i aconseguir així fidelitzar i, per descomptat, captar de nous.
Després, trobem un ampli ventall de possibilitats, on estan els esdeveniments socials, culturals, musicals, esportius, polítics o solidaris; és qüestió de saber a què vols dedicar les teues hores, el teu treball diari, què t'apassiona realment. T’agraden els esports? T’agrada el món polític i institucional? Prefereixes els esdeveniments socials, com ara les bodes? Hi ha mercat en això? Hi ha possibles clients?
El primer que cal per a dedicar-te al món dels esdeveniments és decidir-te, centrar-te i especialitzar-te, i a partir d’ací, aplicar tocs de creativitat, innovació, diferenciació... i així poder aconseguir un esdeveniment millorable.
I què garanteix l’èxit d’un esdeveniment? No és fàcil determinar-ho, no hi ha una vareta màgica que ho garantisca, però sí existeixen determinats qüestions bàsiques que poden influir en gran mesura en la balança de l'èxit:
- El primer és definir l’esdeveniment. Què volem aconseguir amb ell? Quin objectiu bàsic té la celebració de l'esdeveniment?
- En segon lloc, tens clar a quin públic et dirigeixes? Són clients? Són proveïdors i col·laboradors? Són les dues coses? És vital saber i conéixer el públic al qual ens volem dirigir, perquè això determina moltes qüestions relatives tant a l’organització de l’esdeveniment com a la comunicació i els resultats.
- Important: el tipus d’esdeveniment. No és el mateix un esdeveniment social, on tot és més distés, pots aprofitar per a ser més flexible, innovador o fins i tot divertit, que una jornada empresarial, on el protocol, el cronograma i l’organització ha d’estar més depurada i cuidada; també pots (i cal que ho faces) aplicar-hi creativitat i innovació, però de forma distinta.
- Quant a on i quan, hem de tindre en compte, si volem celebrar un esdeveniment amb certa exclusivitat, el lloc emblemàtic on el volem celebrar, ja que si hi assistirà gent de forma que potser no conega el lloc, caldrà ser molt conscient d’informar-los molt bé com arribar al lloc, on poder aparcar, etc. Tots els detalls són importants.
- Com el comunicarem: utilitzarem mitjans tradicionals? Si és així, haurem de tindre un pressupost important assignat per a això. Només utilitzarem mitjans en línia? Per tot això, és vital i necessari saber qui és el nostre públic i com arribem a ell, perquè si ho sabem, la inversió que fem en comunicació anirà realment directa i enfocada cap a este públic i no malgastarem recursos només pel capritx d'invertir en un mitjà més o menys conegut que un altre.
Tots els detalls compten. A la fi, el record d’un esdeveniment depén de sensacions i detalls. Encara que hages comptat amb els ponents més rellevants i coneguts, si l'espai era incòmode, s'escoltava malament i no hi havia espais de temps per poder eixir, desconnectar i prendre alguna cosa, possiblement el record de l'esdeveniment entre els assistents siga un fracàs.
En un esdeveniment d'empresa hem de saber jutjar amb l'emotivitat, la diversió en la seua justa mesura i l'aprenentatge; si ho conjuguem amb un toc de creativitat, de segur que aconseguim un gran èxit.