L’atenció al client com a factor diferencial
La qualitat en l’atenció al client i la nostra implicació en ell són factors diferenciadors davant la competència.
Publicado el domingo, 20 de noviembre de 2016 a las 17:16
Un valor diferencial fonamental entre nosaltres i la nostra competència que el client pot distingir per damunt de qualsevol altre és l'atenció que percep durant el desenvolupament del projecte.
Un client satisfet podrà expandir la nostra marca i serà sens dubte el nostre millor ambaixador, però un client que haja quedat descontent amb el nostre producte o els nostres servicis té a la seua disposició multitud de canals per a mostrar públicament el seu descontentament amb nosaltres i provocar-nos una crisi que suposa un impacte negatiu en la nostra imatge.
La relació amb el client s'ha de mimar de forma contínua i en tots els processos d'esta relació:
- En la presa de contacte com a potencial client, mitjançant mitjans no invasius per a contactar amb ell.
- Oferint una informació veraç quan aconseguim seure amb ell per tal de transmetre-li la nostra oferta. No crear unes expectatives que no podem complir.
- Quan puguem presentar la nostra oferta de servicis o productes, esta ha d'estar ajustada al que s'ha pactat, sense desviacions dels costos o els servicis oferits.
- Si tanquem el projecte, els terminis d'entrega o d’execució de servicis s'han de respectar de manera escrupolosa.
- Si en la realització del servici o l’entrega del producte es produeixen incidències de qualsevol tipus, el client ha de ser conscient d'elles i s’han de quedar registrades.
- El servici postvenda ha de poder garantir tindre informació de la satisfacció del client quant al nostre acompliment. Les enquestes de qualitat del servici o la petició de recomanacions constitueixen un mètode molt senzill per tal de valorar la sensació que hem deixat en el client.
Com podem comprovar, estes premisses són simplement sentit comú, i posar-les en pràctica és realment una cosa senzilla. Només hem de pensar en com ens sentim nosaltres com a clients quan contractem un servici.
Com en molts altres aspectes, l’empatia és una eina fonamental a l'hora de gestionar una empresa.