Cerrar

es | val   

Clarificar abans de planificar

Instituto de Prionomía SLL

Instituto de Prionomía SLL

Publicado el lunes, 13 de febrero de 2017 a las 15:01

Mostrar ampliado

Pepe Crespo- Prionomy

Pepe Crespo- Prionomy

Mostrar ampliado

Esquema general de clarificación y planificación del marketing

Esquema general de clarificació i planificació del màrqueting

Cada empresa és un món diferent i ha d’establir les seues pròpies prioritats en funció dels seus interessos, del seu cicle de vida i de les circumstàncies. Però perquè estes circumstàncies no desvien l’empresa del seu camí d’èxit, és fonamental tindre molt clar el que volem ser, és a dir, clarificar el sentit essencial de l'empresa, des del seu origen.

La quantitat ingent de coneixements i ferramentes que s'han generat i es continuen generant per tal d’aprofundir en les diferents disciplines i activitats que convergeixen en l'empresa recomana desenvolupar models que identifiquen i prioritzen les voluntats estratègiques i que faciliten la seua materialització.

Tot el que fa una empresa pot agrupar-se en tres grans funcions generals: vendre, produir i administrar. Totes les persones que treballen en una empresa actuen, prioritzant i especialitzant-se, en una combinació d’estes tres grans funcions, de les quals la més important és vendre.

Dins de cadascuna hi ha tres perspectives diferents: perspectiva estratègia (conceptes), perspectiva de gestió (xifres) i perspectiva operativa (acció). De totes elles, la més crítica és l’operativa. Som allò que fem. Cal pensar el que farem? Per descomptat que sí. Però si no ho fem, mai no sabrem si hauria donat resultat. Cal documentar (en alfanumèric) el que volem fer? Per descomptat que també. Però si després de documentar-ho no ho fem, haurem perdut el temps miserablement.

Hem de pensar i documentar, però sobretot hem de fer, ja que els resultats ixen d’allò que fem, no d’allò que pensem ni d’allò que documentem. Els resultats ixen de l’acció, orientada a una finalitat, però de l'acció.

Tots els projectes estan inicialment en la ment d’una persona (visió), es desenvolupen quan es despleguen en l'organització (implicació > metes > objectius) i es materialitzen quan es converteixen en una realitat. En el cas de l’empresa, esta realitat està en el mercat o no és realitat (acció > clients > resultats).

Cal clarificar abans de planificar? Sí. Cal planificar abans de programar? Sí. Cal programar abans d’actuar? Sí. Però sobretot cal actuar. Acció, acció, acció!

Si volem que passen les coses que volem que passen, hem de prioritzar l’acció.

5.537 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO