Inbound Marketing: resultats per a tota la vida
Coneix la metodologia que augmentarà les teues vendes sense cap esforç
Publicado el lunes, 10 de abril de 2017 a las 16:44
De segur que en multitud d’ocasions has sentit parlar sobre l’Inbound Marketing o màrqueting d’atracció.
És un terme que està molt de moda quan parlem d’estratègies de màrqueting en línia, però què és realment l’Inbound Marketing? És fàcil traure-li partit dins del teu negoci?
Les claus de l’Inbound Marketing
L’Inbound Marketing és una estratègia que tracta els clients potencials com a persones, de manera que les relacions que s’estableixen amb ells són molt més intenses i perdurables en el temps. Per què? Molt senzill.
Si hi ha una frase que explica la premissa inicial d'este article (Què és l'Inbound Marketing?), la podríem resumir en comprendre, guiar i ajudar el teu client ideal en el seu procés de compra des del mateix moment en què detecta la seua necessitat.
L’Inbound consisteix a aplicar un conjunt de tècniques de màrqueting no intrusives que ens permeten aconseguir captar clients, amb aportació de valor, mitjançant la combinació de diverses accions de màrqueting digital com ara:
- El SEO
- El màrqueting de continguts
- La presència a les xarxes socials
- La generació de leads
- L’analítica web
Cal que siga l’usuari qui se senta atret pels productes, i és aleshores quan s’estableix el contacte, sempre amb la iniciativa del client.
Les fases d’esta estratègia es resumeixen en quatre paraules: crear, optimitzar, dinamitzar i convertir.
L’automatització en l’Inbound Marketing
L’Inbound posa en relleu la importància de mantindre relacions al 100 % personalitzades i directes amb els nostres usuaris. Al principi això resulta molt senzill, però quan comencem a créixer, és impossible seguir mantenint-les sense perdre qualitat o temps de resposta. I és ací on el temps juga un paper més que important, ja que l'usuari vol respostes immediatament, i si tu no li les dónes, li les donarà el teu competidor.
En eixe moment és quan entra en acció l’automatització del màrqueting. Es tracta de generar processos automatitzats que ens permeten escalar les nostres operacions de màrqueting. Així, per exemple podrem:
- Generar respostes automàtiques a nous registres.
- Classificar usuaris en funció de comportaments i enviar continguts ad-hoc quan complisquen certs criteris.
- Informar d’un nou contingut creat.
- Enviar un contingut uns dies després d'haver-ne descarregat un altre.
I quin software és més convenient per posar en marxa l’estratègia?
Segons G2Crowd, un dels grans comparadors de ferramentes del mercat, Hubspot seria l’opció ideal, per davant de Pardot, Marketo, Act-on i Eloqua.
No obstant, això, cap anar en compte. L’automatització del màrqueting no és solament software. Està clar que este és una part essencial; al cap i a la fi, sense software no podem fer automatització. Però no ens enganyem: la clau del Marketing Automation la posen les persones; el disseny dels processos, l’estratègia i la vinculació de la part humana a tot el procés és imprescindible perquè una estratègia d'automatització funcione. Este equilibri entre ferramenta i estratègia és la clau.
Des d'Increnta apostem per esta metodologia com a estratègia perquè aconseguisques els teus objectius. Ja som Partner Gold de Hubspot i molts clients han crescut de la mà nostra. Vols ser-ne el següent?