El 80% dels treballadors admet que la neteja influïx en la seua productivitat
Segons l’enquesta, elaborada pel Grup Parisien, es valora un bon resultat i que no s’interferisca en el treball
Publicado el lunes, 30 de abril de 2018 a las 09:10
Huit de cada deu treballadors confirma que la neteja influïx, no solament en el seu estat de salut, si no en la seua capacitat per a concentrar-se, i en definitiva en el rendiment i productivitat laboral. “Si tan important és l’adequada neteja dels entorns laborals, convé recuperar els cànons de qualitat i servei anteriors a la crisi, la qual va implicar un retall dràstic en la presentació d’aquest servei”, reflexiona el director general del Grup Parisien, Eduardo Corredor.
Al gràfic podem comprovar com el 79% dels enquestats està d’acord o molt d’acord amb que la neteja a l’entorn laboral influïx en el seu estat de salut, mentres que quasi el 85% admet que influïx positivament al seu rendiment.
A més, tenir una oficina o instal·lació netejada influïx en la imatge de l’empresa, especialment si rep visites de clients o proveïdors. Es rellevant fins al punt que incidix en una venda, segons admet el 42% dels entrevistats, front a un 32% que adopta una opinió neutral.
Si és important la neteja als entorns laborals, convé recuperar els cànons de qualitat i servici anteriors a la crisi.
Però si ens centrem en un sector vinculat amb l’alimentació o distribució d’aliments, la importància és encara major, afegix Corredor.
Pel que fa a la prestació del servei, tres quartes parts de les persones entrevistades, diuen que la seua empresa té contractada una companyia externa per a, sobretot, repassar la pols i la neteja general, que representa quasi el 83% dels casos. Els vidres i els tractaments de sòls i altres superfícies, són els altres dos serveis més demanats, segons les respostes del 39% i el 36% dels enquestats, respectivament.
Les hores contractades per al servei de neteja mostra una diversitat important. Mentre que un 34% diu que supera les 10 hores setmanals, altre 28% té contractat un servei de neteja de 3 a 4 hores per setmana, i un 20% solament dedica una u dos hores setmanals, clarament insuficients, segons el director general del Grup Parisien.
A l’hora de valorar el servei de neteja, es pregunta per sis variables: preu, resultat del servei, qualitat dels productes utilitzats, discreció del operaris, que no interferisquen en el ritme de treball, i l’atenció d’incidències urgents.
Es valora un bon resultat del servei, i així ho indica el 80% dels entrevistats, que no interferisca en el ritme de treball (63,1% de les respostes) i que s’atenguen incidències urgents (el 50% dels enquestats)
Ha sigut molt satisfactori comprovar que més de la mitat dels enquestats es mostra molt satisfet amb el servei rebut i no té previst canviar d’empresa de neteja. D’altra banda, el 6% admet el seu desig de canvi i un 40% mostra dubtes. Aquesta satisfacció es reafirma amb la preferència per mantenir la mateixa empresa al llarg del temps, com ho confirma el 57% dels entrevistats amb la seua resposta negativa de no haver canviat de companyia als últims 10 anys. El Grup Parisien és copartícip d’aquesta situació ja que té clients amb més de dos dècades d’antiguitat.
Pel que fa als motius de descontent, encara que un 52% assegura no tenir-los, els qui sí els tenen es queixen de la qualitat del servei (28%), l’actitud dels operaris (16%), la manca de contacte o mal servei d’atenció al client (14%) o els serveis poc especialitzats (12%). Tanquen la valoració la baixa qualitat dels productes, l’incapacitat per atendre urgències, la limitada formació dels operaris, el preu o la inadequada gestió del personal.