Cerrar

es | val   

Com saber que la teua idea de negoci no és una bona idea

Els primers passos davant d'un nou projecte

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Valencia

Centro Europeo de Empresas e Innovación de Valencia

Publicado el jueves, 17 de enero de 2019 a las 12:00

Mostrar ampliado

FOTO ARTÍCULO

FOTO ARTÍCULO

Emprendre és un dels grans reptes del nostre temps. Les nostres necessitats personals canvien i ja no ens motiven les mateixes coses als entorns laborals. Què busquem? Des de perseguir somnis o ideals fins a flexibilitat laboral o aconseguir més ingressos. Però sabríem detectar que una idea no és bona? La veritat és que, de vegades, no és tan fàcil.

Per què ens passa això? Per què no podem detectar fàcilment idees que no tenen cap sentit comercial? El cert és que resulta complicat; no és fàcil assumir que tot el món no pensa com nosaltres i el que a priori per a nosaltres pot ser una idea estupenda, per a la resta potser no siga tan estupenda, i és fonamental que ho siga perquè el mercat tinga interés en la nostra proposta i decidisca comprar-la.

Una de les claus més importants està en assegurar-nos que la nostra idea siga capaç de donar resposta a necessitats no satisfetes o, almenys, no cobertes per complet. Sempre que tinguem un segment de població amb cert descontent, trobarem un forat a cobrir; este és el nostre «nínxol de mercat». I detectar-lo és el nostre repte! Ets un bon observador? La resposta sempre està al nostre entorn, però hi ha una cosa més: tenim la suficient flexibilitat com per a rectificar o modificar la nostra proposta quan no encaixa amb els interessos del mercat? El cert és que és una cosa necessària. Eixir al carrer és fonamental. Isquem a preguntar i comprovem que la nostra idea té sentit.

Metodologies com el Design Thinking ens conviden precisament a això. Hem de ser capaços de posar-nos en la pell del nostre client, conéixer-lo, saber com pensa i quines són les inquietuds per tal d'arribar a solucions que realment els aporten valor.

Això últim és una altra de les claus perquè el nostre repte isca endavant. La nostra idea ha de donar resposta a les necessitats reals. Aportem valor sempre que la nostra solució aporte millores sobre el que ja existeix en el mercat. I de nou, eixim al carrer a esbrinar: el nostre client rebrà els beneficis que espera amb la nostra proposta? Per què nosaltres i no una altra marca de la competència?

Resulta complex, però tot el treball que puguem fer prèviament ens pot fer estalviar molts diners. L’ideal seria emprendre amb el mínim risc possible, però fem-ho de forma ràpida, senzilla i barata.

Ideem un prototip que ens permitisca eixir al carrer i començar a testar. Treballem amb un Producte Mínim Viable (MVP), en ocasions difícil d'aconseguir, però que és fonamental si es pretenen reduir els riscos de la nostra aventura. Alguns ho fan amb l’ajuda de la Llei de Pareto: començar amb el 20 % de la funció del producte o servici que serà utilitzada en el 80 % del temps o de les ocasions. És una idea, i em sembla molt acceptable ;-)

Tot això sense oblidar l’anàlisi i avaluació dels esdeveniments, de forma que no podem oblidar la necessitat de treballar en el disseny del nostre model de negoci i en la confecció del pla d'empresa. En estes ferramentes serà on realment trobem els possibles problemes del nostre projecte, ja que la casuística és tan ampla que perdríem molta informació si no treballàrem amb detall cada cas.

T’abelleix compartir el teu projecte amb nosaltres? Planteja'ns els teus dubtes o demana una cita. T'esperem.

8.086 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO