Empresa de Reformes
Model de Negoci
sábado, 17 de diciembre de 2022
A l’hora de definir l’activitat d’una empresa de reformes, cal agrupar la clientela (persones o entitats) per grups, en funció de les seues característiques, comportaments, interessos o atributs comuns, cosa que genera el concepte de Segment de Mercat.
En el cas d’una Empresa de Reformes, el segment de mercat de clientela potencial és prou ampli i variat, ja que es tracta d’una activitat que pot oferir una àmplia gamma de servicis, els quals es poden classificar de la següent manera:
- En funció del tipus de reforma a realitzar:
- Parcial: aquella reforma que afecta a menys de tres estàncies, normalment el bany, la cuina, el saló, l’exterior.
- Integral: reforma que afecta a la totalitat, o quasi totalitat, de la vivenda.
- En funció del tipus de treball a realitzar, on destaquen de forma genèrica els següents: obra, manyeria, electricitat, climatització, pintura, fusteria, escaiola.
Per això, és molt important realitzar un bon procés de segmentació amb la finalitat d’analitzar-los i diferenciar-los. Així, en este cas, trobem quatre segments de mercat que podem diferenciar de la següent manera:
- Particulars: reparació o rehabilitació de vivenda de segona mà o segona vivenda (apartaments, pisos, dúplex, vivendes unifamiliars com ara cases, xalets, cases aparellades).
- Col·lectius: comunitats de propietaris que demanen la remodelació d’edificis o comunitats de veïns que demanen servicis integrals de manteniment de l’edifici.
- Empreses: reformes o reparacions d’establiments comercials, oficines o empreses, o fins i tot naus industrials, és a dir, des de xicotetes empreses fins a grans organitzacions.
- Administració: remodelació, reparacions o manteniment d’edificis públics com ara escoles, centres de dia, llars residencials, vivendes comunitàries, poliesportius, centres de salut, etc.
17/12/2022 16:45 | publisher