Cerrar

es | val   

Vendre... és eixa la qüestió?

Recomanacions generals sobre la importància de les vendes a l’empresa des de l’òptica de la direcció general

Entorno de Gestión y Calidad Empresarial, S.L.

Entorno de Gestión y Calidad Empresarial, S.L.

Publicado el domingo, 27 de septiembre de 2015 a las 10:12

«Vendre és el més important.»

Freqüentment trobem afirmacions a les xarxes socials, debats en empreses o cursos. Sense això l'empresa és no res. El natural és que en una empresa es venen o puguen vendre tots els productes i servicis que ofereixen al seus mercats objectius.

Algunes objeccions a esta afirmació:

Sense els recursos necessaris i equilibrats, eixes vendes no podran realitzar-se ni entregar-se. Amb molts recursos però sense les corresponents vendes, les empreses acabarien tancant.

Per tant, no hem d’anteposar la importància d’algunes de les activitats funcionals de l'empresa per unes altres.

En les organitzacions tot és important, tot està connectat i ha d'estar en equilibri, sense oblidar que hi ha activitats més prioritàries que d'altres.

Partint de la base que duem a terme la nostra activitat en una societat capitalista i que en ella tot, o quasi tot, es compra i es ven, des de Grupo Entorno Empresarial apostem des de la nostra experiència per l’equilibri de les coses. No es tracta d’anteposar algunes activitats a unes altres, sinó de centrar-nos en comprendre que vendre és articular correctament el següent:

  1. Vendre és la veu i l'actitud de la recepcionista quan algú telefona l'empresa. Són clients tant els que formen part de la cartera de comandes com qualsevol persona que vulga contactar per primera vegada, independentment de la raó. 
  2. Vendre es cuidar l’atenció telefònica. Per exemple, evitar mantindre un client al telèfon durant un llarg període de temps escoltant melodies interminables.
  3. Vendre es comptar amb una pàgina web dinàmica, actual i responsive, i no un simple aparador amb un bonic nom i colors corporatius.
  4. Vendre és compartir una cultura empresarial comú per a tothom, des dels venedors, administratius, operaris i quadros intermedis fins a la direcció general.
  5. Vendre és ser transparent amb els nostres proveïdors i fomentar amb ells les relacions de col·laboració (partners).
  6. Vendre és realitzar tots els processos de producció amb els nivells de qualitat i eficiència suficients perquè el client ho reba i perceba amb eficàcia.
  7. Vendre és comptar amb un bon gabinet de comunicació que sàpiga traslladar l’activitat, els èxits i els projectes de l’empresa, al mateix temps que manté una relació positiva amb els seus clients i la societat en general.
  8. Vendre és comptar amb una adequada gestió de les xarxes socials per tal d’establir una consolidada relació amb la comunitat de seguidors i saber reaccionar a temps davant de les possibles crisis de reputació digital.

En definitiva, vendre és traslladar l’anteriorment exposat al mercat amb els nostres productes i servicis mitjançant un equip de comercials ben formats i instruïts. No podem oblidar que la figura de la direcció general és essencial per a liderar l’empresa amb fe, entusiasme i la convicció d’aconseguir-ho.

4.378 visitas

Comentarios

FGR

FGR - 04-10-15

Totalmente de acuerdo ... y me permito añadir

Enhorabuena por el artículo el cual contiene claves de lo que, hoy por hoy, es vender.

Digo "hoy por hoy" por que, hace un tiempo, cualquier cosa era vender y con los años hemos visto que no es así.

Estoy totalmente de acuerdo con que "Vender es la voz y actitud de la recepcionista cuando alguien llama a la empresa" ... lo suelo comentar en formaciones y conferencias habiendo personas que se sorprenden ( la sorpresa me la sigo llevando cuando veo sus reacciones ).

A la lista descrita en el artículo me falta puntos como:

  • Vender es la actitud en la que se basa la constante búsqueda de valor para nuestro cliente ... interno y/o externo
  • Vender es el generar una relación colaborativa con entidades y/o persona alienadas en un claro win - win
  • Vender .... es mucho mas que vender

Un abrazo,

Felipe García

 

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO